Wednesday, July 21, 2010

Inception


都忘了有多久没进戏院看戏了
想一想,应该有整个月了吧

在网上得知了C.Nolan的这部电影后
就有点期待的说
虽然说不懂会是什么样的电影,但是凭着Nolan,还有Leonardo DiCarpio这两个名字,就已经很值得我进去戏院看这部电影了

难得刚从Bali回来,又有一天的休息,就跑去戏院看看这部电影咯
看完出来后,我只能说“WTF,果然没有让我失望”
rf

好看是好看,但是看完了这部电影后,看来我又得死了不少脑细胞
因为又是要动脑筋想的电影
而且,给我感觉有点像Shutter Island咯
结局都是开放式,让观众自己去想
话说回来,对我来说,结局是怎样都无关紧要了,最重要的是Cobb已经得到他自己想要的结局了
你喜欢哪一种结局,你就把他想象成那样
虽然如此,我还是很喜欢这部电影的说

另外,很喜欢这部电影的idea,梦中有梦,盗梦,等等
突然让我想起Matrix这部电影

如果你喜欢Memento那一类型的电影,那就不可以错过这一部
赞!!!

9 comments:

lala said...

matrix different bro..matrix dun steal dream in fact it just hack into the system and try to destroy the core of the machine..

this one different it just merely to insert an idea into ur head and make u think is ur own idea thus pocess it and make use to it..

divertsating outcome..bro

bjlim said...

ya.. but its like the reality n the dream,make me cant differentiate between this..

lala said...

easy BJ just think matrix u can die y? because u insert the whole brain into the virtual system thus
if u injure in the process the nero of ur body system will also accept the impact..

inception..u won't y? cause ur brain still ur brain u only share ur subconcious and ur own concious with others to walk into tat dream and achieve something tat it..

bjlim said...

understood...

but its really a brilliant idea for nolan to come out wif this movie...

lala said...

and u wanna see a
theory i come out with?
this is the one....


http://yb97lala.blogspot.com/2010/07/inception.html

tell me wat u think..

lala said...

BJ ur reply is super fast man..

bjlim said...

er...其实不是我回复快啦。。。
哈哈。。
只是刚好那个时候,我在看着你的那篇。。
这就是巧合。。。;p

bjlim said...

就是说你再给着我那个link的时候
我已经在看着的了,哈哈

lala said...

MATRIX EFFECT..KEKEKE